Френската Renault SA и японската Nissan Motor Co. обявиха първия си съвместен проект, откакто миналата седмица обновиха своя алианс за производство на автомобили, съобщава Ройтерс.
Двете автомобилни компании ще инвестират 600 млн. долара в Индия, за да разширят продуктовата си гама на този пазар, добавяйки нови работни места и ангажимент за декарбонизация на производственото съоръжение в Ченай.
Инициативата е ключов елемент от оперативните проекти, разкрити от автомобилните производители миналата седмица на събитие в Лондон. Като част от споразумението Renault ще намали постепенно дела си в Nissan до 15% от сегашните 43%, за да се балансира дяловото участие в алианса. От своя страна, японската компания ще инвестира в електромобилния бизнес на Renault, Ampere, който се очаква да бъде отделен и листнат на борсата.
Партньорите планират да произвеждат шест нови модела в Индия, включително две електрически превозни средства, които ще се продават на вътрешния пазар и ще се изнасят за международни клиенти.
Инвестицията ще добави до 2000 нови работни места в технологичния център на алианса в Ченай, чиято фабрика ще стане въглеродно неутрална до 2045 г.
„За да уловим потенциала за растеж, ние искаме да използваме активите на алианса, особено тези в Индия“, изтъква главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта в интервю за Bloomberg преди церемонията по обявяване на бъдещите операции на Renault и Nissan в Индия в понеделник (13 февруари).
Новите модели ще бъдат разпределени по три за всяка компания, като се очаква всички да споделят общи платформи, изграждани в Ченай. Четири от предвидените превозни средства ще бъдат SUV-ове.
„Новите модели не само ще бъдат насочени към индийските клиенти, но също така ще сигнализират за значително увеличение на износа от Индия“, посочват компаниите в съвместно изявление.
Миналата седмица ръководството на Nissan сигнализира, че компанията е готова да придобие до 15% от електромобилното звено на Renault . „Смятам, че това, за което се споразумяхме, е за много по-добра настройка спрямо това, което имахме през последните няколко години“, заяви главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео по време на представянето на новия облик на алианса. „Сега имаме нова схема на управление, която е много по-ясна, вече можем да работим като нормална компания. Погледнато през очите на Renault, (тук) става въпрос за възстановяване на известна стратегическа гъвкавост, без непременно да се прекъсват връзките и синергиите, които съществуваха“, добавя той.
Засега размерът на инвестицията на Nissan в електромобилния бизнес на Renault остава неясен.
„Разглеждаме Ampere като средство за участие на Nissan в нови бизнес възможности в Европа“, споделя от своя страна главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида пред журналисти и анализатори.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Класически рецепти за Игнажден на 20 декември
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали